Bli partner

Herman Ekle LundHerman Ekle Lund

Ansvarlig for lokale og regionale partnere + prosjektleder Gamle Kirkeplass

Tlf: 909 27 653

herman@elvefestivalen.no

Dag Arne MidtbøDag Arne Midtbø

Ansvarlig for nasjonale partnere

Tlf: 934 00 400

dagarne@lund-gruppen.no

Elvefestivalen er en av Buskerud-regionens sterkeste merkevarer, og en av de største festivalene i den norske festivalfloraen.

Med 150 000 besøkende er arrangementet en av Skandinavias største folkefester, og på topp 10-listen over norske festivaler på Facebook i antall følgere. Derfor er vi også ett av de sterkeste sponsorobjektene for deg som ønsker å nå ut til nye forbrukere gjennom opplevelser.

ALLE MÅLGRUPPER!

Elvefestivalen er unik ved at du som bedrift kan nå ut til så godt som alle målgrupper på arrangementet.

Unge voksne, voksne og eldre

På Gamle Kirkeplass kommer stjerner fra inn- og utland for å opptre på konsertprogrammet vårt, hvor ca 10 000 kjøper billetter. Artistprofilen tiltrekker publikum fra tre generasjoner.

Barn og familie

Barnas Torg på Strømsø tilbyr morsomme og spennende gratisaktiviteter for store og små hele helgen. I Byparken skjer det også mye gøy for de minste, med stort tivoli, utstillinger og annet. Elvebredden byr på våte aktiviteter til glede for deltakere og tilskuere – alt fra fartsfylte båtrace til livredningskurs på Elias-båtene. I tillegg arrangeres det egen minifestival for barn på Union Scene.

Kvalitetsbevisst publikum

På Union Brygge lager vi vår egen «Covent Garden» med spennende aktiviteter og tilbud for en voksnere målgruppe.

Folk flest

Bragernes Torg er stedet hvor alt kan skje – variert underholdning med artister på Torgscenen, stor markedsplass med utstillere fra alle verdenshjørner og et vell av uteserveringer.

Ungdom

I tillegg arrangeres Elvevill på Union Scene, hvor lokale ungdommer lager sin egen festival i festivalen – for ungdom, av ungdom. Elvevill var i 2016 helt fullstappet av publikum.

MULIGHETER

Ansatt- og kundepleie

VIP-teltet på Gamle Kirkeplass (konsertområdet) har vært en av de viktigste aktivitetene i Buskerud for å ta med ansatte i en årrekke. Dette området er alltid utsolgt tidlig og er en svært mye brukt arena for å avholde sommerfester, kunde-events og liknende. Billettene hit inkluderer mat, drikke, egne sitteplasser med god sikt til scene og eksklusive fasiliteter. Gjør noe hyggelig for dine ansatte, eller ta med gode kunder og strategiske partnere for å gi dem en eksklusiv opplevelse. Vi tilrettelegger gjerne også for andre aktiviteter i forkant av besøket, her er det mange muligheter (båttur i fjorden, besøk på tivoli, konferanse/faglig i andre lokaler, etc).

Merkevarebygging

Vi ønsker å fokusere mest mulig på å lage gode aktiviteter for våre partnere, hvor vi tar i bruk deres tjenester eller produkter, skaper relevans til vårt publikum og sammen klekker ut smarte idéer til bruk fysisk under festivalen, i våre digitale flater, eller på helt andre måter.

Supplert med mange ulike muligheter for profilering og kampanjer fysisk og digitalt utgjør Elvefestivalen en unik mulighet til å nå ut til så mange mennesker samtidig.

Salg

Gjennom våre torgflater tilbyr vi attraktive arealer til å sette opp stands og boder hvor du kan møte publikum direkte ansikt til ansikt. En av våre eiendomspartnere solgte leiligheter for 18 millioner kroner på tre festivaldager (!!!) i fjor, og flere utstillere meldte om salgsrekord. Vi kan i tillegg sende ut tilbud på produkter og tjenester direkte til våre kunder via epost og nyhetsbrev, hvor vi har meget god deltakelse og engasjement.

PARTNERNIVÅER

Headliner

All in! Her legger vi inn alle ressurser for å gi deg et best mulig utbytte på alle nivåer. Du vil få størst eksponering i flest mulig kanaler og carte blanche på hvem du vil nå ut til.

Support

Vårt nest høyeste nivå – godt egnet for deg som har et mer avgrenset mål for deltakelsen.

Crew

For leverandører som ønsker tilstedeværelse på festivalen i ulike formater.

Pressesenter

Mediepartnere.

Sponsing og event er blant kommunikasjonskanalene i Norge som har opplevd størst vekst de siste årene, og er per 2017 å regne som en av de tre viktigste markedskanalene for du som vil selge dine produkter eller tjenester (kilde: undersøkelse fra Sponsor- og eventforeningen). Spons målgruppen – ikke festivalen.